Ahir ens vam passar el dia fent panxing, així que us
el resumiré dient que vam estar a dues platges, una al matí i una a última hora
de la tarda. Entre mig vam fer un menú de plats gegants i el Marc es va demanar
el seu pop a la gallega, que des del primer dia li venia de gust. Després l’Oriol
ens va demanar anar al Thomas i amb l’excusa el Marc va fer una siesta de més d’una
hora i jo una bona tirada a El Médico. Ja porto un quart del llibre (ei, son
793 pàgines, concretament!!). I com dic vam acabar la tarda de nou a la
platgeta dels surfistes (Platja de San Antolín).
Avui, en canvi, ja teníem alguna cosa pensada. De nou,
el mal temps estava present però hem passat olímpicament i hem seguit els nostres
plans com si fes un sol caribenyo.
Hem tornat a anar cap al “Concejo de Cabrales” (els “concejos”
equivaldrien a les nostres comarques), on ja vam estar fa uns dies, per fer una
visita guiada a una cova museu que mostra com es cura el formatge de Cabrales. El
matí se’ns ha tirat a sobre i començàvem la ruta a les 13.15h. La visita a la
cova ha estat breu per nosaltres però suficient per l’Oriol, que prestava
atenció a les explicacions de la guia com si realment fos del seu interès.
Després ens han mostrat un vídeo de com és l’elaboració del formatges pas a pas
i “tres quartos de los mismo”. Quin riure que feia allà assegut mirant-se el vídeo!
Després hi ha hagut una degustació de Cabrales i l’únic que ha repetit tres
cops ha sigut ell.
Bé, com a dades d’interès, us puc dir que el formatge
de Cabrales és denominació d’origen des de l’any 1981. Que és digui de Cabrales
no vol dir que sigui un formatge de cabra, sinó que el nom procedeix del
concejo on s’elabora. En realitat el formatge està realitzat al 100% amb llet
de vaca encara que hi ha una varietat que barreja la llet de vaca amb un 5% d’una
altra llet (d’ovella i/o de cabra). El fet de que fermenti dins les coves del
concejo és perquè a la quallada que s’elabora en les “queserias” segons les
tècniques d’antanyo, penetri un fong present en l’ambient que es diu
penicillium (dic jo que deu ser família del fong que Fleming va descobrir que
formava la penicil·lina). En fi, que aquest fong és el responsable de les línies
blaves que li donen el gust picant i característic a aquest formatge.
Després de la ruta hem tornat cap al poble més proper
i hem dinat. Tapeo: que si una favada, que si una amanida amb seitons i
anxoves, que si una taula de formatges i embotits (la dieta la comencem
dilluns, tranquils, aquí ens hem deixat anar “tres pueblos”).
Finalment hem decidit ser fidels a les nostres
promeses i hem “anat en tren”. L’Oriol ha demostrar al llarg d’aquests 10 dies
haver-se convertit en un gran Capità (d’un vaixell pirata). Fa tot el que fan
els Capitans, menja peix, menja fruita, demana tots els pipis, deixa de plorar
de seguida quan es dona conte que els capitans són valents, bla, bla, bla ...
per tant li devíem una. ANAR EN TREN! L’únic tren d’interès que hem trobat ha
estat un funicular que puja a Bulnes.
Bulnes és un petit poble a dalt d’una muntanya on no
hi poden accedir cotxes. L’única manera d’arribar-hi és escalant o bé a través
d’un funicular que travessa la paret de roca durant 8 minuts. Ha sigut BRUTAL,
BESTIAL deia (aquest és l’estribilló d’una cançó dels Supers). El poblet
pràcticament no tenia res a veure però vaja passava un riuet ben maco i tot
estava decorat amb flors amb molt bon gust. Inclús ens hem trobat unes botes de
muntanya velles que servien com a torreta. Molt curiós i en aquell context
francament m’ha agradat molt com a idea de decoració.
De tornada hem passat pel super i la farmàcia, el Marc
te una mica de mal d’esquena, i en arribar a l’apartament hem sortit a fer una
volta pel tram de senda costera que queda just al costat i que el Marc
descobrir l’altra dia quan va sortir a córrer. Hem caminat per la senda que
està molt ben marcada fins arribar a la platja i hem tornat. Hem fet molt d’esport,
perquè l’Oriol ens feia fer carreres cada dos per tres. Quin tio no se li acaben
les piles!!!
Al vespre dutxa i sopar de restes, que per ser de “retales”
com diuen a casa meva, no ens ha quedat gens malament.





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)










